سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

سامانه تدارکات الکترونیک دولت، سیستمی جهت انجام معاملات دستگاههای اجرایی (خرید، مناقصه و مزایده) در بستر وب می باشد که با هدف شفاف سازی, کاهش هزینه‌های اضافی وافزایش کارایی بخش‏های دولتی، توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال ۱۳۸۸ بصورت یک طرح‌ ملی آغاز شده و شرکت بهسازان ملت بعنوان پیمانکار این پروژه انتخاب گردید.

این سامانه دستگاه های اجرایی را قادر می سازد :

– مراحل خرید از ثبت درخواست خرید تا پرداخت وجه
– مراحل مناقصه از ثبت مناقصه تا پرداخت وجه
– مراحل مزایده دولتی از ثبت مزایده تا دریافت وجه

را بصورت غیرمتمرکز و از طریق سیستم یکپارچه انجام دهند.

این سامانه، جهت معاملات جزئی و متوسط کاربرد داشته و کلیه مراحل انجام معامله از ثبت درخواست خرید تا پرداخت وجه بصورت الکترونیکی در بستر این سامانه انجام می‌گردد. هدف اصلی از راه اندازی این سامانه، تسهیل و تـسریـع فرآیند های غـیر عمده و کاهـش هزینه‌های و نیز فـراهم نمودن امکان کـنترل دقیق و مدیریت بهـتر چرخه تامـین کالاهای مـورد نیاز توسـط مدیران و نهادهـای نظـارتی می‌باشد. ایـن سـامانه علاوه بر تسهیل جریانات خرید و نیز ایجاد امکان دسترسی مستقیم خریداران و عرضه‌کنندگان، به واسطه تنـوع تامین‌کنندگان، انتخاب‌های زیادی را بـرای خریداران فراهم می‌سازد. سـقف معاملات جـزئی و مـتوسط، به ازای هر شرکت/سازمان در این سـامانه بصورت مـجزا قـابل تعـریف می‌باشد. خریدار می‌تواند از بین کالاهای قیمت‌گذاری شده توسط تامـین‌کنندگان، کالایی با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت را انتخاب نموده و خریداری نمـاید و یا اینکه کـالاهای مورد نیاز خـود را از طریق صفـحه اعلان عـمومی ( بُرد سامانه ) به تمـام تامین‌کـنندگان اعـلام نـمایـد، سپس تامـیـن‌کنـندگان، کالاها و قیمـت‌های پیـشنهادی خود را اعلام نموده و در نهایت خریدار، بهترین پیـشنهاد را انتخـاب کرده و کالاهای مورد نیـاز را خـریداری خواهد کرد.

سامانه تدارکات الکترونیک دولت، سیستمی جهت انجام معاملات دستگاههای اجرایی (خرید، مناقصه و مزایده) در بستر وب می باشد که با هدف شفاف سازی, کاهش هزینه‌های اضافی وافزایش کارایی بخش‏های دولتی، توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال ۱۳۸۸ بصورت یک طرح‌ ملی آغاز شده و شرکت بهسازان ملت بعنوان پیمانکار این پروژه انتخاب گردید.

این سامانه دستگاه های اجرایی را قادر می سازد :

– مراحل خرید از ثبت درخواست خرید تا پرداخت وجه
– مراحل مناقصه از ثبت مناقصه تا پرداخت وجه
– مراحل مزایده دولتی از ثبت مزایده تا دریافت وجه

را بصورت غیرمتمرکز و از طریق سیستم یکپارچه انجام دهند.

این سامانه، جهت معاملات جزئی و متوسط کاربرد داشته و کلیه مراحل انجام معامله از ثبت درخواست خرید تا پرداخت وجه بصورت الکترونیکی در بستر این سامانه انجام می‌گردد. هدف اصلی از راه اندازی این سامانه، تسهیل و تـسریـع فرآیند های غـیر عمده و کاهـش هزینه‌های و نیز فـراهم نمودن امکان کـنترل دقیق و مدیریت بهـتر چرخه تامـین کالاهای مـورد نیاز توسـط مدیران و نهادهـای نظـارتی می‌باشد. ایـن سـامانه علاوه بر تسهیل جریانات خرید و نیز ایجاد امکان دسترسی مستقیم خریداران و عرضه‌کنندگان، به واسطه تنـوع تامین‌کنندگان، انتخاب‌های زیادی را بـرای خریداران فراهم می‌سازد. سـقف معاملات جـزئی و مـتوسط، به ازای هر شرکت/سازمان در این سـامانه بصورت مـجزا قـابل تعـریف می‌باشد. خریدار می‌تواند از بین کالاهای قیمت‌گذاری شده توسط تامـین‌کنندگان، کالایی با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت را انتخاب نموده و خریداری نمـاید و یا اینکه کـالاهای مورد نیاز خـود را از طریق صفـحه اعلان عـمومی ( بُرد سامانه ) به تمـام تامین‌کـنندگان اعـلام نـمایـد، سپس تامـیـن‌کنـندگان، کالاها و قیمـت‌های پیـشنهادی خود را اعلام نموده و در نهایت خریدار، بهترین پیـشنهاد را انتخـاب کرده و کالاهای مورد نیـاز را خـریداری خواهد کرد.