معرفی بهسازان ملت

معرفی بهسازان ملت

شرکت بهسازان ملت در سال ۱۳۷۳ با هدف توانمندسازی بانک ملت در حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات تأسیس شد. این شرکت از بدو آغاز به‌کار خود، با تجهیز منابع و به‌کارگیری متخصصان مجرب در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و خدمات بانکی، تلاش گسترده‌ای را به منظور طراحی و توسعه‌ی انواع راهکارها و محصولات بانکی نوین به‌عمل آورد. ماحصل این تلاش‌ها در کمتر از یک دهه به تولید اولین سامانه‌ی بانکداری متمرکز در داخل کشور، فعال در محیط کامپیوترهای بزرگ و قابل پیاده‌سازی در یک بانک بزرگ مقیاس انجامید. این افتخار به‌عنوان اولین تجربه از باور توانمندی‌های یک سازمان ایرانی، دوره‌ی جدیدی از خودباوری در این صنعت را به‌همراه داشت.
بهره‌مندی از مدیران و کارشناسان متخصص، دستیابی به فناوری‌های روز در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و بانکداری، پیروی از استانداردها و بهترین تجارب جهانی در تولید نرم‌افزارهای کاربردی و ایجاد روحیه‌ی خودباوری در تولید نرم‌افزارهای پیچیده، اصلی‌ترین قابلیت‌ها و دستاوردهای شرکت بهسازان ملت را بنیان نهاده است. شرکت بهسازان ملت علاوه بر ایفای نقشی محوری در توسعه‌ی بانکداری دیجیتال در بانک ملت، از جایگاه ویژه‌ای در اکوسیستم خدمات مالی کشور برخوردار بوده و جزو معدود شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در تمامی زمینه‌های فعالیت خود دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک است.

اعضای هیأت مدیره شرکت بهسازان ملت

اعضای هیئت مدیره شرکت بهسازان ملت 1403

چشم‌انداز

تحول در الگوی کسب و کار و استقرار پلتفرم‌های هوشمند، تجربه خوشایندی از خدمت نزد مشتریانمان ایجاد کرده است. قابلیت‌های رشدیافته‌ی ما، فرصت‌های متنوعی برای ارزش‌آفرینی در اختیار ذینفعانمان قرار داده است.

مأموریت

مأموریت ما توسعه‌ی پلتفرم‌های هوشمند کسب و کار، مبتنی بر فناوری‌های نوین است. شایستگی‌های ممتاز ما، مجموعه‌ی همکاران و مشتریانمان را قدرتمند می‌کند.

رسته‌های اصلی خدمات شرکت بهسازان ملت

  • خدمات و پلتفرم‌های بانکداری
  • خدمات زیرساخت و مشاوره‌ی فناوری اطلاعات
  • پلتفرم‌های هوشمند غیربانکی

خدمات

  • بانکداری متمرکز الکترونیکی

مجموعه‌ای از خدمات متمرکز بانکی که به واسطه‌ی شعب و کانال‌های غیر حضوری به مشتریان بانک ملت ارائه می‌شود.

  • بانکداری اینترنتی

ارائه کلیه خدمات بانکی به صورت الکترونیک

  • همراه بانک

ساده‌سازی استفاده از خدمات متنوع بانکی در حوزه (سپرده، کارت، تسهیلات)

  • همراه پلاس

با هدف انجام خدمات بدون لاگین از طریق تلفن همراه برای دارندگان کارت‌های بانکی عضو شتاب، سامانه”همراه پلاس ملت” (پرداخت‌ساز) طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

  • سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

انجام کلیه‌ی معاملات دولتی در بستر وب (خرید جزئی و متوسط، مزایده، مناقصه)

  • سامانه بستام

انجام تراکنش‌های مبتنی بر کارت از قبیل فروش شارژ سیم کارت اعتباری، فروش اینترنتی هدیه کارت، پرداخت الکترونیکی قبوض، پرداخت اقساط، لیزینگ و …

  • سامانه عماد

افزایش امنیت و شناسایی میزبان‌های آلوده سازمان و ممانعت از اتصال آن‌ها به دامنه‌های مشکوک و غیرمجاز

  • سامانه جم

سامانه متمرکز و فراگیر بانکی با برخورداری از مشخصات زیرساختی و ویژگی‌های فنی و کاربردی لازم جهت پاسخگویی کامل به نیازهای بازار داخلی

  • سامانه اِمتا

سامانه احراز هویت کاربران با هدف ایجاد امنیت متقابل برای هر دو گروه خدمت‌رسان و خدمت‌پذیر در فضای تجارت الکترونیک کشور (با همکاری وزارت صمت)

  • سامانه سامیار

پلتفرمی ارتباطی جهت تسهیل ارتباط بین خریداران و فروشندگان کالا در معاملات و به منظور استفاده از مکانیزم‌های مناسب تامین مالی معاملات با بهره‌مندی از ابزارهای مالی متنوع، با هدف عرضه و تقاضای کالاهای متنوع با قابلیت رقابتی

  • سامانه معین

تحقق مانیتورینگ یکپارچه خدمات الکترونیکی و زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن‌ها با هدف تسهیل وتسریع کشف ریشه خطا

شرکت بهسازان ملت در سال ۱۳۷۳ با هدف توانمندسازی بانک ملت در حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات تأسیس شد. این شرکت از بدو آغاز به‌کار خود، با تجهیز منابع و به‌کارگیری متخصصان مجرب در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و خدمات بانکی، تلاش گسترده‌ای را به منظور طراحی و توسعه‌ی انواع راهکارها و محصولات بانکی نوین به‌عمل آورد. ماحصل این تلاش‌ها در کمتر از یک دهه به تولید اولین سامانه‌ی بانکداری متمرکز در داخل کشور، فعال در محیط کامپیوترهای بزرگ و قابل پیاده‌سازی در یک بانک بزرگ مقیاس انجامید. این افتخار به‌عنوان اولین تجربه از باور توانمندی‌های یک سازمان ایرانی، دوره‌ی جدیدی از خودباوری در این صنعت را به‌همراه داشت.
بهره‌مندی از مدیران و کارشناسان متخصص، دستیابی به فناوری‌های روز در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و بانکداری، پیروی از استانداردها و بهترین تجارب جهانی در تولید نرم‌افزارهای کاربردی و ایجاد روحیه‌ی خودباوری در تولید نرم‌افزارهای پیچیده، اصلی‌ترین قابلیت‌ها و دستاوردهای شرکت بهسازان ملت را بنیان نهاده است. شرکت بهسازان ملت علاوه بر ایفای نقشی محوری در توسعه‌ی بانکداری دیجیتال در بانک ملت، از جایگاه ویژه‌ای در اکوسیستم خدمات مالی کشور برخوردار بوده و جزو معدود شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در تمامی زمینه‌های فعالیت خود دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک است.

اعضای هیأت مدیره 
اعضای هیئت مدیره شرکت بهسازان ملت 1403

چشم‌انداز

تحول در الگوی کسب و کار و استقرار پلتفرم‌های هوشمند، تجربه خوشایندی از خدمت نزد مشتریانمان ایجاد کرده است. قابلیت‌های رشدیافته‌ی ما، فرصت‌های متنوعی برای ارزش‌آفرینی در اختیار ذینفعانمان قرار داده است.

مأموریت

مأموریت ما توسعه‌ی پلتفرم‌های هوشمند کسب و کار، مبتنی بر فناوری‌های نوین است. شایستگی‌های ممتاز ما، مجموعه‌ی همکاران و مشتریانمان را قدرتمند می‌کند.

رسته‌های اصلی خدمات شرکت بهسازان ملت

  • خدمات و پلتفرم‌های بانکداری
  • خدمات زیرساخت و مشاوره‌ی فناوری اطلاعات
  • پلتفرم‌های هوشمند غیربانکی

خدمات

  • بانکداری متمرکز الکترونیکی

مجموعه‌ای از خدمات متمرکز بانکی که به واسطه‌ی شعب و کانال‌های غیر حضوری به مشتریان بانک ملت ارائه می‌شود.

  • بانکداری اینترنتی

ارائه کلیه خدمات بانکی به صورت الکترونیک

  • همراه بانک

ساده‌سازی استفاده از خدمات متنوع بانکی در حوزه (سپرده، کارت، تسهیلات)

  • همراه پلاس

با هدف انجام خدمات بدون لاگین از طریق تلفن همراه برای دارندگان کارت‌های بانکی عضو شتاب، سامانه”همراه پلاس ملت” (پرداخت‌ساز) طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

  • سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

انجام کلیه‌ی معاملات دولتی در بستر وب (خرید جزئی و متوسط، مزایده، مناقصه)

  • سامانه بستام

انجام تراکنش‌های مبتنی بر کارت از قبیل فروش شارژ سیم کارت اعتباری، فروش اینترنتی هدیه کارت، پرداخت الکترونیکی قبوض، پرداخت اقساط، لیزینگ و …

  • سامانه عماد

افزایش امنیت و شناسایی میزبان‌های آلوده سازمان و ممانعت از اتصال آن‌ها به دامنه‌های مشکوک و غیرمجاز

  • سامانه جم

سامانه متمرکز و فراگیر بانکی با برخورداری از مشخصات زیرساختی و ویژگی‌های فنی و کاربردی لازم جهت پاسخگویی کامل به نیازهای بازار داخلی

  • سامانه اِمتا

سامانه احراز هویت کاربران با هدف ایجاد امنیت متقابل برای هر دو گروه خدمت‌رسان و خدمت‌پذیر در فضای تجارت الکترونیک کشور (با همکاری وزارت صمت)

  • سامانه سامیار

پلتفرمی ارتباطی جهت تسهیل ارتباط بین خریداران و فروشندگان کالا در معاملات و به منظور استفاده از مکانیزم‌های مناسب تامین مالی معاملات با بهره‌مندی از ابزارهای مالی متنوع، با هدف عرضه و تقاضای کالاهای متنوع با قابلیت رقابتی

  • سامانه معین

تحقق مانیتورینگ یکپارچه خدمات الکترونیکی و زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن‌ها با هدف تسهیل وتسریع کشف ریشه خطا